Surat untuk pemegang hatiku

3:37 AM


Alhamdulillah......
selesai sudah "kenduri kesyukuran"...belum terlambat lagi untukku ucapkan Selamat Pengantin Baru khas buat kakakku yang sorang ni...dah jadi puan dah kamu ni yek..alhamdulillah...
"Mudah-mudahan Allah memberimu keberkahan, Mudah-mudahan Allah mencurahkan keberkahan atasmu dan mudah-mudahan Dia mempersatukan kamu berdua dalam kebaikan" 











Dan belum terlambat lagi untukku ucap Ahlan Wassahlan kepade kakak baruku... semuga dengan kedatanganmu boleh mengeratkan ukhuwah kita di iwate ini...Insyaallah....

Tetapi....


Detik ini....
di kala senda gurau mereka jiwaku merintih..
di kala keriuhan gelak ketawa hatiku meronta..
di kala aku keseorangan aku menangis..
hanya kepadaMu aku meminta pertolongan..


Astaghfirullahala'zim...
seringkali mulutku basah dengan istighfarmu..
namun....
kenapa dengan hambamu ini..
kenapa perasaan ini menerjah kembali dalam lubuk hatiku..
kenapa aku masih tidak kuat untuk menerima kenyataan..


Ya Allah..
mengapa ya Allah...
mengapa hatiku ini begitu rapuh sekali...
sesungguhnya akulah insan yang paling lemah...
lemah kerana tidak dapat mengawal perasaan ini...


Tetapi...
aku masih mengetahui...
Engkau ada bersamaku...
Terima kasih KEKASIHku..






" Janganlah engkau bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita."
( At-Taubah, 9:40 )


waratte vs naite ~

You Might Also Like

0 comments