FUTUR oh FUTUR ~~

12:12 AM

   selamat berjuang sahabat2 hamba sekalian!! hamba di sini juge akan berjuang berhabis-habisan...minggu2 exam nie ramai yang jadi rajin yang sangat luar biase..fuhhh..memang rajin tahap dewa la orang kate...(0_o)..tapi..exam exam jugak..jangan kite jadi FUTUR sudah la yek...hamba pon nak ingatkan diri hamba supaye jangan jadi orang yang futur di kala waktu exam ni...
    
   Ma makna FUTUR ek??hehe...mengikut fahaman hamba la FUTUR tu membawa maksud merase diri lemah dan lesu dalam beribadah..tapi mesti orang kate study tok exam tu pon ibadah jugak kan?so,kiteorang x jadi orang yang futur la kan?? kan??kan?? mesti ade orang yang terfikir macam gitu...but..ibadah yang hamba maksudkan ini adalah amalan seperti solat2 sunat,bace quran, zikir dan sebagainye..yang ibadah2 wajib tu compem2la kite kene buat kan...kalo x buat tu dah jadi maksud laen dah tu..hohoho..dalam erti kate lain ia membawa maksud ibadah yang boleh meambahkan IMAN...iman yag semakin hari semakin berkurang disebabkan adenye sifat FUTUR dalam diri kite ini...

   memang la study itu satu ibadah tapi........................................
adakah kite study itu bole menambahkan iman sepertimana kite solat,zikir dan sebagainye? adakah kite study itu semate2 untuk mengharapkan redha Allah or just untuk pass exam and x nak kene saishi or sairi???

  may be ade orang yang rase dengan study bole tambahkan iman or sumthin' yang sewaktu dengannye tapi percentage tu may be sikit la kot...so,untuk cover balik ape yang tertinggal tu kite kene la wat mende2 len yang rase bole menambahkan iman kite...kalo kite slalu buat solat sunat lepas tiap2 waktu solat tu buat la,kalo kite slalu bace quran kite wat la, even kite dalam exam mode sekalipon..

jangan jadikan alasan minggu exam minggu untuk kite skip daripade buat perkare2 itu..jangan jadikan alasan minggu exam minggu kite untuk menjadi FUTUR..ingat yek... (^_^)




minna....kimatsu shiken GAMBAROUNEE!!!



..:: notes ::..
saishi = re-test/repeat paper or sumthin' like dat
sairi = repeat year/tahun depan kene amik lagi exam
minna=you all
kimatsu=final
shiken=exam
gambarou=berusahe bersungguh2

You Might Also Like

0 comments